Πληροφοριες

1.Καλοσκοπή (Κακοτράχη) - Κεφαλόβρυσο - Βρύζες

Χαρακτηριστικά διαδρομής

Απόσταση: 6 χλμ
Χρόνος: 2 ώρες και 10' λεπτά (με τις στάσεις)
Υψόμετρο: από 1063 μ.  στα 1216 μ. (υψηλότερο σημείο 1300 μ.)
Συνολική ανάβαση/κατάβαση:
  - σήμανση:
Ικανοποιητική> υπάρχουν πινακίδες σε επίκαιρα σημεία και κάποια πλαστικά πινακιδάκια κατεύθυνσης, αλλά γενικώς χρειάζεται προσοχή.
  - πόσιμο νερό: ναι (βρύση στη δεξαμενή της Κακοτράχης και στο Κεφαλόβρυσο)
  - αρχή: η πλατεία της Καλοσκοπής
  - τέλος: το οροπέδιο στις Βρύζες
Βαθμός δυσκολίας: μέτρια
Κατεβάστε ίχνος GPS: από το wikiloc

Πρόκειται για μια όμορφη διαδρομή, που αποτελούσε προπολεμικά τμήμα του οδικού δικτύου που συνέδεε την Καλοσκοπή και τα γειτονικά της χωριά (Πανουργιά, Στρόμη, Πυρά, Μαυρολιθάρι κ.α.) με τον κάμπο της Γραβιάς και την Άμφισσα. Παρουσιάζει πολλές εναλλαγές στο τοπίο, τη βλάστηση και τη θέα.
Αφετηρία της διαδρομής η πλατεία της Καλοσκοπής, στο Β άκρο της, δίπλα στην είσοδο του Πολιτιστικού Κέντρου. Ακολουθούμε το πλακόστρωτο γραφικό δρομάκι μέχρι την "Κακοτράχη" (5' λεπτά).
Εδώ, αριστερά από το χώρο της παιδικής χαράς, κατεβαίνουμε απ' τα σκαλιά στον τσιμεντόστρωτο δρόμο, βαδίζουμε για λίγα μέτρα προς τα δεξιά, μέχρι να συναντήσουμε στο αριστερό μας χέρι την πινακίδα που μας κατευθύνει στο μονοπάτι.
Κατηφορίζουμε για λίγα μέτρα κατεβαίνοντας τα ξύλινα σκαλιά που τοποθετήθηκαν σε πρόσφατη διάνοιξη.
Περνάμε από τσιμεντένιο γεφύρι το ρέμα που έρχεται από δυτικά και συνεχίζουμε με κατεύθυνση βόρεια ανάμεσα από παλιά κι εγκαταλειμμένα χωράφια. Σε πολλά σημεία το μονοπάτι γίνεται εξαιρετικά γραφικό, περνώντας ανάμεσα από πλατάνια και πλούσια βλάστηση. Στα σημεία εκείνα που βγαίνουμε σε ξέφωτο μπορούμε να απολαύσουμε τη θέα στην απέναντι Ψιλή Ράχη και στον Άη Νικόλα. Σε λίγα λεπτά περνάμε από την περιοχή Σταματέις, διασχίζοντας πολλά ποτιστικά άλλοτε χωράφια.
Σιγά σιγά και καθώς συνεχίζουμε τη διαδρομή με κατεύθυνση βόρεια-βορειοδυτική, αρχίζουμε να βλέπουμε τις απέναντι πλαγιές, την Αγ. Παρασκευή, τα Κομματάκια, τις Νιτροβιές και στο βάθος το Κεφαλόβρυσο.
Πλησιάζοντας στις Νιτροβιές, συναντάμε δεξιά μας το ποταμάκι με τα νερά του Κεφαλόβρυσου.

Εδώ βρίσκουμε άλλο τσιμεντένιο γεφύρι που οδηγεί στην απέναντι όχθη του ρέματος
και στο μονοπάτι που άλλοτε κατευθυνόταν προς Μαύρο Κάμπο και Αγία Τριάδα. Εμείς αφήνουμε στα δεξιά μας το γεφύρι και συνεχίζουμε το άλλο μονοπάτι δίπλα στην αριστερή όχθη της ρεματιάς, ανάμεσα από πολλές γέρικες καρυδιές, μηλιές και κερασιές.

Σε λίγα λεπτά αντικρίζουμε τον περίβολο απ’ το μικρό ξωκλήσι της Αγίας Ελένης,
διασχίζουμε το ποταμάκι από το μικρό ξύλινο γεφύρι και κλείνουμε το πρώτο κομμάτι της διαδρομής μας με μια μικρή ανάπαυλα στο δασωμένο περίβολο της Αγίας Ελένης, δίπλα στη μικρή πέτρινη βρύση.

Από τον περίβολο της Αγίας Ελένης ανεβαίνουμε τα σκαλιά στα αριστερά μας για να βγούμε στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο που έρχεται από την Καλοσκοπή και συνεχίζει για Οινοχώρι (Κάνιανη). Το Κεφαλόβρυσο, η πηγή με τα πλούσια, παγωμένα νερά που συγκεντρώνονται στην μεγάλη ανοικτή δεξαμενή, βρίσκεται μπροστά μας, κάτω από απότομη δασωμένη πλαγιά.

Ακολουθούμε για 120 περίπου μέτρα τον δρόμο προς τα δεξιά μας μέχρι να συναντήσουμε στην αριστερή πλευρά του την πινακίδα που μας ξαναβάζει στο μονοπάτι για Βρύζες. Από εδώ αρχίζει μια συνεχής, ελαφρώς ανηφορική πορεία ανάμεσα σε θαμνώδη βλάστηση και παλιά χωράφια. Σε λίγο μπαίνουμε στο δασωμένο κομμάτι της διαδρομής που θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της. Μετά από ανάβαση 15-20' λεπτών το μονοπάτι συναντιέται με το κεντρικό οδικό δίκτυο που ενώνει την Άμφισσα με τα γύρω χωριά. Ο περιπατητής έχει τώρα δύο επιλογές: η πρώτη να κατευθυνθεί δεξιά, ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο μέχρι τη διασταύρωση και, στρίβοντας αριστερά, να βαδίσει πάνω στο δρόμο για ένα χιλιόμετρο, μέχρι το τέρμα της, το ελατόφυτο πανέμορφο οροπέδιο, τις Βρύζες, με την εξαιρετική θέα στις ψηλότερες κορυφές της Γκιώνας. Εδώ υπάρχει και το "ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ - ΟΙΤΗ", όμορφος χώρος για αναψυχή, καφέ, σνακς, ξεκούραση, αλλά και πλήθος εναλλακτικών δραστηριοτήτων στο βουνό.

Στη δεύτερη επιλογή του ο περιπατητής μπορεί επίσης να καταλήξει στο ίδιο σημείο, ακολουθώντας όμως μια σαφώς μακρύτερη αλλά και πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή. Συναντώντας λοιπόν τον ασφαλτόδρομο, στρίβουμε αριστερά, κατηφορίζοντας για 500 περίπου μέτρα, μέχρι την κλειστή αριστερή στροφή, πάνω στην οποία και στο δεξί μέρος του δρόμου παίρνουμε το μονοπάτι που κινείται ανηφορικά μέσα από πυκνό ελατόδασος με κατεύθυνση δυτική.

Η σήμανση του πανέμορφου μονοπατιού είναι μάλλον ελλιπής αλλά ο περιπατητής διευκολύνεται στον προσανατολισμό του βαδίζοντας πάνω στη ζωηρότερη χάραξη του εδάφους από τις συχνές διελεύσεις των ποδηλατών που χρησιμοποιούν τη διαδρομή αυτή για καταβάσεις.

Αφού περάσουμε από κάποια όμορφα ξέφωτα στο ψηλότερο σημείο της πορείας, κατηφορίζουμε μέχρι που το μονοπάτι μας οδηγεί σε διασταύρωση: αριστερά προς Πανουργιά (Δρέμισα) και δεξιά προς Βρύζες, όπου και τερματίζουμε μετά από ένα περίπου χιλιόμετρο, διασχίζοντας  πυκνό δάσος και καταπράσινα μικρά λιβάδια.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ "Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ"

ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Πειραιώς 4, 10431 ΑΘΗΝΑ

2105238158

agia.triada@kaloskopi.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.