Πληροφοριες

2. Καλοσκοπή - Αγία Παρασκευή

(προαιρετικά κυκλική)

Χαρακτηριστικά διαδρομής

Απόσταση: 1,7 χλμ. για  Αγ.Παρασκευή  (5,09 χλμ. η κυκλική)
Χρόνος: 50' περίπου (1 ώρα και 53' λεπτά για την κυκλική ο συνολικός, με τις στάσεις)
Υψόμετρο: από τα 1090 μ. στα 978 μ. (χαμηλότερο)
Συνολική ανάβαση/κατάβαση:
  - σήμανση:
ελλιπής
  - πόσιμο νερό: ναι (στο Κεφαλόβρυσο)
  - αρχή: η πλατεία της Καλοσκοπής
  - τέλος: το ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής (ή η Καλοσκοπή στην περίπτωση της κυκλικής διαδρομής)
Βαθμός δυσκολίας: εύκολη
Κατεβάστε ίχνος GPS: από το wikiloc

Σχετικά εύκολη και σύντομη διαδρομή, με αρκετές εναλλαγές στο τοπίο και στα σημεία ενδιαφέροντος. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνει κυκλική, εφόσον ο περιπατητής συνεχίσει από την Αγ. Παρασκευή προς Κεφαλόβρυσο και από εκεί προς Καλοσκοπή (διαδρομή 1).

Ξεκινάμε από την πλατεία του χωριού ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο που κατηφορίζει προς τα αριστερά περνώντας ανάμεσα απ΄ το κεντρικό κατάστημα της κάτω πλατείας (στα αριστερά μας) και κάποια σπίτια του χωριού (δεξιά). Λίγα μέτρα παρακάτω, ακριβώς απέναντι από την όμορφη βρύση της Ποτίμης, στρίβουμε δεξιά και αμέσως στα αριστερά μας κατεβαίνουμε σκαλιά που μας οδηγούν και πάλι στον ασφαλτόστρωτο δρόμο, τον οποίο αφήνουμε δεξιά μας συνεχίζοντας ευθεία σε άλλον, πιο στενό, τσιμεντόστρωτο.
Μετά από 300 περίπου μέτρα συναντάμε διασταύρωση με κατηφορικό δρόμο δεξιά μας τον οποίο και ακολουθούμε μέχρι που γίνεται αγροτικός και μετά από λίγα μέτρα ακόμη συναντάμε πινακίδα δεξιά μας που μας δείχνει το στενό μονοπάτι που οδηγεί στην Αγία Παρασκευή. Μετά από πορεία 15΄ λεπτών, μπαίνουμε σε όμορφη ρεματιά με αρκετό νερό όλο το χρόνο, την οποία περνάμε από το παλιό μικρό πέτρινο τοξωτό γεφύρι, με το μοναδικό διπλό τόξο στην κατασκευή του.
Περπατώντας τώρα στην αριστερή πλευρά της γραφικής αυτής ρεματιάς με τα πλούσια νερά και την πυκνή βλάστηση, το μονοπάτι στενεύει και πάλι, μέχρι τα ερείπια του μύλου του Αλεξίου (έναν απ΄ τους πέντε παλιούς μύλους του χωριού).
Σε 10' - 15' λεπτά φθάνουμε στο γραφικό ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής, στον περίβολο του οποίου μπορούμε να κάνουμε μια στάση, κάτω από τις αιωνόβιες πουρνάρες (πουρνάρια που έχουν γίνει τεράστια δέντρα) απολαμβάνοντας τη μοναδική θέα προς Καλοσκοπή και προς τις απέναντι κορφές της Γκιώνας.
Εάν προτιμάμε, αντί να επιστρέψουμε απ' το ίδιο μονοπάτι, να συνεχίσουμε τη διαδρομή, μπορούμε να ακολουθήσουμε τον αγροτικό δρόμο που ξεκινάει ακριβώς μπροστά μας, ανηφορίζοντας συνεχώς μέχρι να συναντήσει ύστερα από 1500 μέτρα τον ασφαλτόδρομο που έρχεται από Καλοσκοπή και κατευθύνεται δεξιά μας προς Οινοχώρι (Κάνιανη). Εμείς στρίβουμε αριστερά και, μετά από 300 μέτρα, συναντάμε το Κεφαλόβρυσο δεξιά μας και -ακριβώς κάτω απ' την αριστερή πλευρά του δρόμου- το ξωκλήσι της Αγίας Ελένης.

Απ' το σημείο αυτό μπορούμε να επιστρέψουμε στην Καλοσκοπή, είτε συνεχίζοντας την πορεία μας πάνω στον ασφαλτόδρομο, είτε επιλέγοντας το μονοπάτι που ξεκινάει λίγο πιο κάτω απ' τον περίβολο της Αγίας Ελένης (διαδρομή 1).

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ "Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ"

ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Πειραιώς 4, 10431 ΑΘΗΝΑ

2105238158

agia.triada@kaloskopi.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.