Πληροφοριες

Χαρακτηριστικά διαδρομής

απόσταση:  6,57 χλμ.
χρόνος:    2 ώρες και 20 λεπτά
υψόμετρο:   από τα 1074 μ. (Καλοσκοπή) στα 886 μ. (Μέγα Ρέμα).
συνολική κατάβαση/ανάβαση:   284 μ./284 μ.
σήμανση: ελλιπής μέχρι Μέγα Ρέμα, μεταλλικά πινακιδάκια στη συνέχεια (μέχρι Κοτρώνι)
πόσιμο νερό στη διαδρομή:  Ναι στη Μπάρπεση (φυσική πηγή) και στο Στρογγυλo (βρύση του δικτύου ύδρευσης)
αρχή:  πλατεία Καλοσκοπής
τέλος:  Καλοσκοπή
βαθμός δυσκολίας: εύκολη
κατεβάστε ίχνος GPS:  από το wikiloc

Εύκολη διαδρομή με πολλές εναλλαγές, αποτελεί τμήμα της διαδρομής που ένωνε προπολεμικά την Καλοσκοπή και τα γύρω χωριά με την Άμφισσα και τον κάμπο της Γραβιάς.

Ξεκινώντας από την πλατεία της Καλοσκοπής, ακολουθάμε την κατηφορική στροφή του κεντρικού δρόμου αριστερά και αμέσως μετά το μικρό τσιμεντόστρωτο δρομάκι δεξιά μας, που μας οδηγεί σε τσιμεντένια σκαλιά που κατηφορίζουν για λίγα μέτρα μέχρι να συναντήσουν κάθετα άλλο τσιμεντόστρωτο στενό δρόμο. Εμείς στρίβουμε δεξιά ακολουθώντας μονοπάτι που περνώντας ανάμεσα από σπίτια καταλήγει σε δρόμο.  Τον ακολουθούμε δεξιά για λίγα μέτρα όπου και τερματίζει στην Μπάρμπεση, γραφική παλιά βρύση, δίπλα στο ρέμα με τα πλούσια νερά της Κρύας Βρύσης.

Ξαναγυρίζουμε λίγα μέτρα πίοω και κατεβαίνουμε τα λίγα τσιμεντένια σκαλάκια, έχοντας δεξιά μας τη ρεματιά. Βγαίνουμε και πάλι σε τσιμεντόδρομο , τον οποίο και ακολουθούμε για 800 μέτρα περίπου, μέχρι την τοποθεσία Στρογγυλό, σημείο με εξαιρετική θέα προς τις γύρω πλαγιές της Γκιώνας, προς το χωριό και προς τον κάμπο.

Εδώ αφήνουμε δεξιά μας τον δρόμο και κατηφορίζουμε αριστερά σε χωματόδρομο, που τον ακολουθούμε συναντώντας παρακάτω χωράφια με ποτιστικές καλλιέργειες. Είναι η εύφορη τοποθεσία της Βρυτσούλας.

Αφήνοντας πίσω μας τις καλλιέργειες αυτές, κινούμαστε πάνω στο χωματόδρομο που κατηφορίζει δεξιά και τερματίζει στο Μέγα Ρέμα.

Εδώ βρίσκεται πέτρινο τοξωτό γεφύρι που κατασκευάστηκε το 1896, επί Χαρίλαου Τρικούπη, ως έργο υποδομής της εποχής αυτής, για να διευκολύνει την πρόσβαση των ορεινών χωριών της περιοχής στο σιδηροδρομικό δίκτυο (Σταθμός Μπράλου) και στο οδικό δίκτυο Λαμίας – Άμφισσας (51ο χιλιόμετρο).

Το γεφύρι, που συντηρήθηκε πρόσφατα με δαπάνες του Συνδέσμου των Καλοσκοπιτών μας βοηθάει να περάσουμε στην απέναντι κατάφυτη από έλατα πλαγιά, που κάποτε ήταν γεμάτη σταροχώραφα. Ανηφορίζουμε ήπια για 25 περίπου λεπτά το πανέμορφο δασωμένο μονοπάτι που τερματίζει σε αγροτικό δρόμο στην περιοχή Κοτρώνι.

Ακολουθούμε τον χωματόδρομο αυτό προς τα δεξιά κάνοντας μια ευχάριστη και όμορφη πεζοπορία 2 περίπου χιλιομέτρων, αρχικά μέσα στο δάσος με θέα πάντα προς την Καλοσκοπή και στη συνέχεια διασχίζοντας εγκαταλειμμένα παλιά ποτιστικά χωράφια στην περιοχή της Γκίρω.

Η πορεία μας κλείνει τον πρώτο κύκλο της στην περιοχή του Στρογγυλού την οποία συναντήσαμε στον ερχομό μας. Επιστρέφουμε στην πλατεία από την ίδια διαδρομή, όταν ξεκινήσαμε.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ "Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ"

ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Πειραιώς 4, 10431 ΑΘΗΝΑ

2105238158

agia.triada@kaloskopi.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.